úterý 15. prosince 2009

Vertikál na 80m








Chtěl jsem přes zimu vyzkoušet nějaký vertikál na 80m, ale neměl jsem materiál na stavbu délky lambda/4. Na webu jsem objevil tento návod, který rozměrově vyhovoval mým představám a hlavně délce v Holicích zakoupeného 12,5 metrového laminátového teleskopu od Jirky OK5IM.
Později se ukázalo, že jsem neměl šetřit a pořídit ten delší 16m dlouhý, protože u vrchu je teleskop přece jenom slabý a ikdyž se kotví ohýbá se k zemi. Nicméně po vykotvení ve dvou výškách to jakž takž stojí a pokud nepřijde nějaká větší námraza, věřím že snad do jara vydrží. Byl to jenom pokus a na jaře předpokládám, že to stejně půjde dolů pokud to nespadne dřív HI. Radiálů jsem natáhl jenom 10 od 5 do 20 metrů délky.
Při porovnávání s invertovaným véčkem, se jeví vertikál zatím o něco lepší na RX a o dost lepší při dovolávání. Zatímco na VK9XX jsem se dovolávál na véčko 3 večery bez úspěchu, na vertikál to bylo asi na 3 zavolání HI. Jinak zatím WKD VK9, JA, VU, HL moc DXů tam v poslední době nebylo, lépe to prověří samozřejmě delší čas. Doufám ale, že se mně podaří aspoň trochu vylepšit na 80m DXCC skore :-)

Žádné komentáře: